LET ME INTRODUCE TO YOU...

Hei folkens!

20130223-223130.jpg

Don't be scared - it's just abs, I hear it's what happens when you excersise!

Siden jeg har begynt å trene igjen, noe vi syns er gøy her på bloggen - MEN kan alt for lite om temaet (selv om jeg har holdt på med sport siden jeg var 6) så har jeg huket inn ekspert hjelp! Fantastiske Linn Eva fra bloggen linneva.wordpress.com er bare en helt rå dame som skal gjøre et gjesteinnlegg for meg OG svare på ALLE (ikke sant Linn Eva?) våre spørsmål -hurra!

I 2007 var Linn Eva Makeup-elev hos meg på Tone Lise Akademiet (utrolig flink sådan!), så hun er utdannet makeup artist og nå også Personlig Trener og vektreduksjons-kursholder på Condis Økern!

20130302-221951.jpg

Det jeg digger med henne er at hun 100% brenner for det hun gjør, og for ei (meg) som syns at fitnessdamer kan være skremmende noen ganger - så er hun så fantastisk blid, feminin og givende at jeg blir glad av å se på henne! (ikke at andre fitnessdamer ikke er det samme altså) 

20130225-153137.jpg

Hun har to små barn, og er en fantastisk dyrevenn

20130302-221711.jpg

Og lidenskapen deler hun med forloveden Kenneth

Hun er ei vakker jente ut og inn, og selv om vi uten tvil blogger om vidt forskjellige ting - så har vi de samme kvalitetene bak det vi gjør: 100% glede, 100% innsats, 100% ærlig og 100% opptatt av at informasjonen vi gir skal være morsom, men også riktig og noe man kan lære av - sånt digger vi!

Jeg spurte Linn Eva om hun kunne tenke seg å gjøre et innlegg for oss som er i startgropa av treningen (enten om det er første eller tiende forsøket. Hva skal man tenke på første uka? Hva skal man tenke på første måneden etc etc. Uansett om det er for sånne som meg som bare må komme i bedre form, men ikke har noen spesiell plan om å bli en fitnessdame, eller for de som virkelig kunne tenke seg å hive seg ut i nettopp det - JEG VIL HA SVAR PÅ ALT! Haha :)

Men, for dere flinkinger som trener fast, og vil spørre om litt gratis råd fra en PT - så har du sjansen nu!

SÅ - derfor tenkte jeg at VI kan jo sette i gang å pepre henne med massevis av spørsmål FØR hun skriver innlegget, litt som min "DU SPØR, JEG SVARER" spalte (som jeg ikke gjorde denne uka - i know, sowwy...) Alle spørsmål er lov og viktige rett og slett, for hvis dere er som meg så er det MASSE vi lurer på...haha...

Så, jeg kan jo være førstemann ut og for en gang stille spørsmål til noen andre på min egen blogg:

Linn Eva - er du klar?

  1. Må man egentlig tøye etter trening? Har hørt man ikke må/burde når man ikke trener så mye - og føler egentlig det funker for meg så lenge jeg trener kontinuerlig (altså, beveger meg dagen etter en "hard" økt)?
  2. Jeg vet du har vært innom lchf (eller no lignende i allefall) før - hva tenker du om det nå?
  3. Hvor lenge må man trene per gang for at det skal være effektivt? Leste en ny studie nå om at man forbrant like mye ved å løpe 1 time som 30 minutter - men det florerer jo av studier...haha...ka du tru?
  4. Kan du sette opp en realistisk innkjøringsfase-treningsplan for oss som akkurat har begynt igjen?

OJ, der tror jeg at jeg må stoppe rett og slett - må jo gi dere en sjanse til å spørre også! Haha

Så kom igjen folkens, spør Linn Eva om HVA dere vil om trening, kosthold, motivasjon etc etc her under i kommentarfeltet så kommer svaret med i et innlegg snart, TJOHO! Gleder meg til å lese spm deres jeg også kjenner jeg - jeg lurer i allefall på MASSE mer :)

Håper søndagen er fantastisk :)

Klemmer fra Tove

10 kommentarer

Lovelyliller.com

03.03.2013 kl.21:30

Holder hun formen året rundt og hva gjør hun for å klare det etc? :)

Tove Eggen

03.03.2013 kl.21:31

Lovelyliller.com: oh - ja, good one! Klemmer fra Tove

jeanette

03.03.2013 kl.21:40

Har akkurat begynt å jogge nå, ekstremt dårlig kondis! Jogger ca 2 min, går i 1 min,jogger i 2 min osv i ca 15 minutter. Er det grei start? Trener for å få bedre kondis(kiloene jeg mister ser jeg på som en bonus) Og så lurer jeg på om hun kan anbefale noen gode sko til jogging på asfalt. Får nemlig veldig vondt i knærne og skinnleggene etter en joggetur.

Tove Eggen

03.03.2013 kl.21:47

jeanette: Åja, det lurer jeg på og! Klemmer fra Tove

~Lin

03.03.2013 kl.22:04

Hei pga en diger blodpropp i ene lungen for endel år siden ble eg feilbehandlet med astmamedisin og sliter i dag med ca 70 % lungekapasitet. Syns det er veldig ubehagelig å gjøre ting som krever høyt tempo og der pusten skal hjelpe musklene etc. Generelt har eg alltid likt best stretching og ting som gjør man mer fleksibel enn så veldig rask ( løping etc)

Har du er lurt tips til hvordan eg kan trene uten at det svimler og eg ønsker å dø eller kaste opp når eg må gå fort eller gjøre noe aktivt med litt høyere tempo?

Det er faktisk noen ganger slik at må eg gå i bratt oppoverbakken i vind eller minusgrader så sliter eg veldig og føler at eg aldri kommer opp og når eg endelig er kommet opp skjelver eg jo som god gammeldags dingledessert ( gele)

Helt klart at kondissen har endel å si her,men vi har 3 hunder og stort sett all husarbeid og ommøblering og montering av X antall kjøkken ( yes hele 7 stk i forskjellige hjem) mm er min jobb. Min daglige jobb er i butikk der vi alltid står og går og bøyer og henter til kundene etc. Så eg er ikke en sofagris i den forstand. Men lurer på om du har noe tips eller om eg skal bare fortsette med pilatestype trening og stretching etc? Been a while now,but Im ready to get back on the horse;)

Tove flinke jenten som fixer og ordner og finner på nye spennende ting,thank you spank ju;)

Anette

03.03.2013 kl.22:36

Hei! Eit styrketreningsprogram for nybegynnera ;) kva bør ein ha med? og kor lenge bør ein holde på?

Tove Eggen

03.03.2013 kl.22:41

Anette: supert! kan du legge ved litt hva du ønsker å trene opp? Om det er til generel trening, eller for virkelig sette igang med styrketrening? Klemmer fra Tove

Tove Eggen

03.03.2013 kl.22:42

~Lin: Åh, så bra Lin! Dette er det helt sikkert mange som også vil ha nytte av, gleder meg til svar - dette er så gøy! Fantastisk at du er fit for fight :) Klemmer fra Tove

annelen

03.03.2013 kl.23:52

Hei! Jeg har funnet ut at jeg elsker å trene på romaskinen. Er det god nok trening? føler liksom jeg trener både kondis og styrke på en gang, men vet liksom ikke om det føles bedre enn det er? Man hører jo at man skal trene det man liker. Er det noe jeg evt bør legge til før eller etter? Legger til på lengden jeg ror hver gang så jeg blir bedre:). Jeg prøver å bli sunnere og bruke tid på å legge om livsstil og trene for å gå ned i vekt over tid:). Takk på forhånd!

Tove Eggen

12.03.2013 kl.18:15

Åh - MÅ bare stille et spm til jeg Linn Eva og håper du får det med! Kan man trene bort cellulitter? DET hadde vært fint det :) Klemmer fra Tove

Skriv en ny kommentar

Tove Eggen

Tove Eggen

28, Lørenskog

Makeup artist, stylist og livsstilsjournalist som nyter varme dager i Barcelona og lager sminke- og motevideoer for KLIKK MOTE. Stemamma til to fantastiske gutter, og samboer med min store kjærlighet fra Brasil. Følg meg i hverdagen, på godt og vondt, mens jeg jobber og prøver å utrykke min personlige stil med størrelsen 46-48. Ikke altid så lett, men har man lyst så får man til! Instagram: @iknowthatmagazine #klikkmote

Unisex Outlet 160x600 Inspire - 160x600

Kategorier

Arkiv

hits Unisex Outlet 980x120